Sv: Back in style!
Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.
Nei, du får prøve å heve deg over kollegaene dine, det er egentlig ikke så nøye hva de syns... For å si det sånn, så er det ikke du som legger på deg å må gå rundt å prompe hele dagen av tørre kneipskiver, det er dem! hahaha
Det som gnir det ekstra inn er at ingen av de andre på jobben er overvektige. De spiser fint 3-4 brødskiver til lunch og legger ikke på seg. Men etterhvert som årene har gått så har jeg begynt å innse at vi ER forskjellige. Noen har bare lettere for å legge på seg, og da må man kjempe litt ekstra. Men jeg velger å tro at vi alle har våre personlige kamper å kjempe, selv om de er forskjellige.
Det med å spise noe annet til lunch på jobb klarte jeg faktisk å gjennomføre før sommerferien i år. Kom meg ut av brødhelvete da... var tøft syns jeg, mest alle kommentarene og blikkene. Men jeg klarte det altså. Og så kom ferien og da jeg startet på i august igjen så følte jeg null motivasjon eller overskudd til å lage matpakke klar på kvelden før. Det har med den nye hverdagen vår å gjøre - med oppstart i barnehage for minstemann, der to barn plutselig skulle ut og leveres. Har vært en tøff måned syns jeg. Men føler kanskje at vi har kommet liiiitt inn i rutiner o.l. Nok til at jeg kan prøve å skjerpe meg på enkelte områder i kostholdet igjen iallefall.
Men som du sier IKJ, det skal utrooolig styrke og velvilje til å for å bruke det lille man har av fritid til å stå på kjøkkenet. Personlig misliker jeg sterkt å lage mat, så jeg har et hinder å bryte bare der 
Men skal ta noen små skritt uti det her, så satser jeg at det er håp for meg også.
Velkommen Joshy! 
|