Sv: Lavkarbo og normalvekt?
Cm-målene er faktisk littegrann økt også, så har nok faktisk lagt på meg. Treningsmengden min har vært uforandret siste året, så synes det er rart om jeg "plutselig" legger på meg muskler. Er heller ikke nødvendig å gå gradvis ned på karbene, har jo levd på lavkarbo 1,5 år allerede og tåler fint å ligge lavt i kh. Problemet oppstår når jeg tiper over i ketose, det merker jeg ganske tydelig - og der orker jeg ikke være. Ligger jo like på grensen hele tiden da, nå mellom 25-30 kh - men trener ganske intensive økter 4-5 ggr i uka, så er i ketose om jeg går særlig under 25.
Har vært så fornøyd med å slippe å tenke på kcal på lavkarbo, og har "kjøpt" alle argumentene om at kroppen forbrenner mer når den brenner fett og at en kcal derfor ikke er en kcal på lavkarbo! Så synes det er utrolig trist å måtte gå tilbake til kcaltelling...
Ang. proteininntak - hva er anbefalingene? Logger alt jeg spiser på diett.no og ligger på omlag 60 gram protein daglig.
Min personlige trener mener at jeg bør spise litt mer karbohydrater en dag i uken for å "speede" opp forbrenningen litt. F.eks ligge nærmere 100 kh en dag i uken, og ca 30 de 6 andre. Hva tenker dere om det? Synes det høres skummelt ut jeg, men er villig til å prøve...
|