Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Foksy: Jeg tror jeg har blitt overvektig av en grunn, nemlig kh følsomhet og en viss grad av insulinresistens, når jeg ser hvor mye bedre kroppen min har det uten kh er jeg helt overbevist om det, 75% av alle som er overvektige har faktisk større eller mindre grad av insulinresistens, det er derfor lavkarbo fungerer så godt. Det er noe annet om man aldri har vært overvektig, da kan sikkert noe slikt fungere helt fint. Gammel tro var at overvekt fører til insulinresistens, men nå tror fler og fler at det er omvendt, insulinresistens fører til overvekt. Derfor tror jeg også jeg kommer til å gå tilbake til gammel vekt dersom jeg begynner å spise så mye karber igjen. Jeg er livredd for det søtsuget og den sulten kommer til å gjøre med meg og at jeg derfor veldig lett kommer til å falle tilbake til gamle vaner. Derfor tror jeg ikke det er noe for meg
Min filosofi er derfor å holde meg til rundt 30-50g karber når jeg er "ferdig slanket", og de ekstra karbene skal kun være ting som rotgrønnsaker, erter, bønner, linser osv, litt mer bær og nøtter, som gir relativt lav blodsukker påvirkning og dermed lav insulinutskillelse.
|