Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-11, 15:47   #16
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Og jeg har tenkt å bruke det av helt motsatt grunn, for å få bukt med storspistheten min. Jeg går nemlig mye småsulten fra frokost og frem mot lunsj uten at hverken størrelsen på frokost eller sammensetning ser ut til å ha noen betydning. Jeg mistenker at det er frokosten som sparker i gang denne fysenheta, så jeg håper at IF kan gi meg litt mer kontroll på dette

Min erfaring (ifbm m leptin reset) er at hvis jeg spiser nok (50-60g) protein til frokost så blir jeg ikke fysen og klarer meg med en liten lunsj og middag og ikke noe annet.

Biologisk så vil dette gi hjernen signaler som fører til en nedjustering av appetitten. Men det var hardt å ikke småspise noe de første dagene - nå tenker jeg ikke på det
Edit: jeg er selvsagt ikke sulten på noe tidspunkt utenom før måltider.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat