Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-11, 23:09   #18
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Periodisk faste

Ift IF og fordeling av næringsstoffer er dette mye opp til den enkelte. For en som bedriver mye eksplosiv\styrkeidrett som i større grad trenger større glykogenlagre for å yte ift det han\hun driver med vil nok ikke karbo i 30-40% sona være så dumt, jeg ligger vell der nå selv. Mens for andre vil jeg ikke tro det å kjøre mer strikt lavkarbo skal være noen fordel. Man har jo allerede fordelen ift insulinfølsomhet da, så ikke sikkert den forbedres ytterligere, samt at de som spiser seg såvidt over ketosegrensa kommer i ketose mot slutten av fasten, noe de kanskje ikke ville gjort uten faste.

For min og flere jeg vet om sin del passet det perfekt å begynne med dette, godt å slippe den forbanna frokosten som jeg alltid fikk høre var så bra, men bare gjorde meg kvalm og matlei. Nå koser jeg meg med maten rundt lunsjtiden og tar en tidlig kveldsmat og har det ypperlig, både ift overskudd og vekt

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat