Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-11, 16:03   #176
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Er det ikke slik at en-gangs-bleiene inneholder parabener, og at det ikke er helt gunstig?

Engangsbleiene, i likhet med engangsbind og tamponger inneholder kjemikalier ja, og kan bl.a føre til utslett, eksem, toxic shock syndrom, soppinnfeksjoner, etc.

Tøybleiene inneholder papir som suger opp væske og avføring. Når du skifter bleier på ungen så kaster du papiret i toalettet og legger bleien i en våtpose eller bøtte med vann til du har nok bleier å vaske en maskin med. Våtposen kan du vaske i maskinen sammen med bleiene.

Det er ikke helt delikat etter min forstand, MEN...jeg er litt opptatt av helse, miljø og sånn der og ett barn produserer i gjennomsnitt 1 tonn engangbleier, bruker rundt 6000 stk i sin bleiekarriere og det tar 500 år før den er brutt ned i naturen.

Man kan (om man bor i rett kommune) få stønad til å bruke tøybleier. Sjekk din kommune her. Det koster rundt 8000 tusen kroner for en bleieperiode med engangsbleier og 4000 kroner for tøybleier.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat