Opprinnelig lagt inn av HP Jeg synes det er veldig skummelt at dere som stemte på de rød-grønne ikke vet hva de kommer til å gjøre med en såpass stor sak som matmoms. Matmoms er jo en "livsskatt" - skatt vi betaler for å få leve.
Opprinnelig lagt inn av HP
Jeg synes det er veldig skummelt at dere som stemte på de rød-grønne ikke vet hva de kommer til å gjøre med en såpass stor sak som matmoms. Matmoms er jo en "livsskatt" - skatt vi betaler for å få leve.
. Nåja...hadde vi stemt på Bondevik & Co, ja så hadde vi ihvertfall vært garantert å få både økt matmoms og fjernet sukkeravgift...det er jo tross alt de som har foreslått det.... SERIØST...STEMTE DU PÅ BONDEVIK & CO...OG VISSTE AT DE VILLE ØKE MATMOMSEN OG FJERNE SUKKERAVGIFTA???? Når det gjelder det rødgrønne alternativet, ja så har de full anledning til å omstøte disse forslagene, og SP har jo allerede vært ut og signalisert at det for dem vil være svært vanskelig å kunne akseptere en økning i matmomsen... Vedørense sukkeravgiften så håper jeg at denne ikke vil bli vedtatt. Nå har vi ihvertfall en gylden anledning til å påvirke det nye forslaget ved å sende henvendelser til partiene, stortingsgruppene og regjeringen i de kommende ukene, da de har full anledning til å gjøre om det de ønsker...de har jo tross alt flertall!!! Samtidig vil en sukkeravgift føre til økte statsinntekter, og dette burde være et argument for å ØKE sukkeravgiften, også som et ledd i den generelle og forebyggende folkehelsen.... SÅ DET SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :b oxing::box ing: