Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-05, 12:09   #18
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeravgift fjernes, matmomsen økes

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg synes det er veldig skummelt at dere som stemte på de rød-grønne ikke vet hva de kommer til å gjøre med en såpass stor sak som matmoms. Matmoms er jo en "livsskatt" - skatt vi betaler for å få leve.

.
Nåja...hadde vi stemt på Bondevik & Co, ja så hadde vi ihvertfall vært garantert å få både økt matmoms og fjernet sukkeravgift...det er jo tross alt de som har foreslått det....

SERIØST...STEMTE DU PÅ BONDEVIK & CO...OG VISSTE AT DE VILLE ØKE MATMOMSEN OG FJERNE SUKKERAVGIFTA????

Når det gjelder det rødgrønne alternativet, ja så har de full anledning til å omstøte disse forslagene, og SP har jo allerede vært ut og signalisert at det for dem vil være svært vanskelig å kunne akseptere en økning i matmomsen...

Vedørense sukkeravgiften så håper jeg at denne ikke vil bli vedtatt. Nå har vi ihvertfall en gylden anledning til å påvirke det nye forslaget ved å sende henvendelser til partiene, stortingsgruppene og regjeringen i de kommende ukene, da de har full anledning til å gjøre om det de ønsker...de har jo tross alt flertall!!!

Samtidig vil en sukkeravgift føre til økte statsinntekter, og dette burde være et argument for å ØKE sukkeravgiften, også som et ledd i den generelle og forebyggende folkehelsen....

SÅ DET SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:b oxing::box ing:

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat