Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-11, 17:40   #26
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Kitt: Jeg mente ikke at proteinnivået ville være for høyt på lavkarbo, men at et kosthold basert på mye proteiner ville være verre enn et lchf-kosthold. (Ordla meg litt klossete.) Takk for oppdatering mht de galleopererte. Tror det er en villfarelse jeg har levd i siden barndommen med en onkel som var operert for det og som måtte være nøye med hva han spiste. Den villfarelsen er trolig ganske utbredt, ettersom jeg har hørt flere galleopererte si at de må være forsiktige med fett. Skal heretter prøve å formidle den nye kunnskapen til dem det gjelder.

Ahh, da er vi jo helt enige, da!

Har også en "gammel" tante som har levd fettfattig hele sitt liv med den unnskyldning at hun ikke har noen galleblære. Nå er ikke damen helt god på mange måter, så jeg har vel aldri hørt så mye på det hun sier, men det henger nok igjen fra den gangen man ikke visste bedre at man måtte holde seg unna fett om man ikke har noen galleblære! Kroppen tilpasser seg helt fint, den, om den bare får litt tid!