Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-05, 17:07   #22
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeravgift fjernes, matmomsen økes

Her ble jammen ikke mye å diskutere på her gitt...

Har noen flere spørsmål:

* Hvorfor skal jeg respektere politiske partier som synes "penger i statskassa" er en bra begrunnelse til å beskatte et direkte skadelig næringsmiddel som sukker?
* Hva gjør matmoms til en fillesak? Vår husholdning alene betaler mer enn 850kr i måneden i matmoms.

Jeg stemte på et parti i samlingsregjeringen, et parti som kjemper for verdiskapning, miljø, skole og utdanning. Bondevik & Co argumentet er meningsløst, denne mindretallsregjeringen hadde aldri fått fortsette i den form den har vært til idag. Når det gjelder statsbudsjettet så er der nok ganske mye kalkulert spill i inni der, det er viktig å huske på at regjeringen som legger fram dette vet at de skal ha 4 år i opposisjon.

Sukkeravgiften, slik den er idag - bort med den. Det er en meningsløs luksusavgift designet for å rake ekstra kroner inn i statskassa. Jeg vil karakterisere den som en uhederlig avgift.

Men når det er sagt så ser jeg gjerne at der innføres en ny avgift som rammer sukkermat, kioskmat, halvfabrikata (toro) og ferdigmat(grandiosa). Gjerne i form av at en har vanlig moms på alt som ikke er uprossesert og ferskt, eller uprossesert og fersktpakket. En avgift som går uavkortet til behandlende og forebyggende tilltak. Ser gjerne også at det tas bort all moms fra naturlig mat - fersk, vakumpakket og frossen.

Sist redigert av HP : 15-10-05 kl 17:34.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat