Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 09:54   #42
Ruth-Elin
Medlem
 
Ruth-Elin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 50
Innlegg: 100
Ruth-Elin er på en erverdig vei

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Fedon går ut og advarer mot lavkarbohysteri? Han er jo selv aktiv i kostholdsdebatten, og jeg ser han ofte på LCHF seminarer og konferanser. Null karbo er det svært få som klarer, og det vet han vel godt!? Og uten legeoppfølging...? Hva!? Skal man ha legeoppfølging for å spise skikkelig mat, istedet for sukker og stivelse!?

Vil veldig gjerne se den skanningen. Hva slags hysteri er det han snakker om egentlig...? Det er adskillig flere som har hørt om lavkarbo nå, enn for f.eks. 4-5 år siden. Er det det som kalles hysteri? At alle snakker om det? Har han blitt lurt av journalisten?

Hva slags hysteri dette er skulle jeg gjerne likt og vite. Jeg vet med meg selv at jeg følte meg lurt av alle som har anbefalt meg høykarbokosthold (ernæringsrådet, slankeeksperter, leger osv.) når jeg oppdaget hvilke helseeffekter LCHF hadde på meg. Jeg ble skikkelig forbanna! Men ernæringsrådet visste vel egentlig like lite som meg om hva et høykarbokosthold faktisk gjør med helsa til folk. Nå vet de fleste det, og da er det veldig rart å komme med uttalelser som "lavkarbohysteri".

Signerer denne

__________________


Ruth-Elin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat