Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 15:47   #53
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Ang han som ikke tålte det pga nyrene, bommer du nok alvorlig med det du tror er grunnene.. Men ikke gidder jeg å gå inn på det heller, jeg vet bare at han fikk en voldsom verk i nyrene og at han fikk beskjed med legen at dette kostholdet måtte han slutte med nå. Og nei, det var ikke at han spiste for lite grønnsaker (han elsker grønnsaker) og det var ikke at han ikke holdt på lenge nok, og hadde det vært et forbigående problem, så hadde da ikke legen anbefalt noe annet!

Enig i at det ikke er lavkarbo/høyfett som er problemet her - det er arv, miljø eller sykdom som ledet opp til ødelagte nyrer som er årsaken. Det er fullt mulig å bli så ødelagt at man ikke kan spise høyfett/lavkarbo.