Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 17:03   #55
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Hvorfor retter du dette til meg?

Jeg mente ikke at alle må oppfølges av lege hele tiden, klønete ordlagt.. Men det anbefales jo å ta prøver før og etter så man ser om man får i seg det man skal..

Ang han som ikke tålte det pga nyrene, bommer du nok alvorlig med det du tror er grunnene.. Men ikke gidder jeg å gå inn på det heller, jeg vet bare at han fikk en voldsom verk i nyrene og at han fikk beskjed med legen at dette kostholdet måtte han slutte med nå. Og nei, det var ikke at han spiste for lite grønnsaker (han elsker grønnsaker) og det var ikke at han ikke holdt på lenge nok, og hadde det vært et forbigående problem, så hadde da ikke legen anbefalt noe annet!

Beklager, men jeg skjønner ikke folk som sitter og tror de vet bedre enn legene altså..

Jeg har da aldri uttalt meg om dette jeg vel..

Jeg retter det til deg fordi jeg var grunnleggende uenig i påstandene dine.
Det var jo det du skrev. Du skrev "det ER en grunn til at man skal følges opp av lege", derav reaksjon.

Jeg er nå så heldig at jeg har en fastlege jeg, som sier at det alltid er pasientene som kjenner sin egen kropp best, og det viser seg jo i mange tilfeller at enkelte leger don't know jack egentlig. De ber også pasienter med diabetes å spise mindre fett og mer grovt korn. De fleste av oss vet at det er helt feil tilnærming. Hvorfor ba de han slutte med kostholdet? Jeg har problemer med at ren og naturlig mat skal føre til sånt. Jeg vil ha en årsak, en grunn annet enn at mettet fett fører til at man får hjerteinfarkt og dør i natt. Men greit. Not my buisness.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat