Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 21:22   #1
debutanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
debutanten er på en erverdig vei

Noen som sykler her inne? Trenger råd

Hei. Trenger råd ang treningsprogram for å klare å sykle fredags birken.

Først litt om meg selv. Jeg er en mann som akkurat har blitt 40. For to år siden veide jeg 135 kg. Gikk ned til 99 på litt over ett halvt år med lavkarbo. Gikk så opp igjen til 120 uten lavkarbo. Har også i perioden gått litt ned og så opp i heller spede forsøk med lavkarbo igjen. Jeg er utrent. Virkelig utrent. Jeg blir sliten av å gå til post kassa. Jeg har vært utrent og i dårlig fysisk form i hele livet i grunnen. Lite muskler og dårlig kondis. Slitt med overvekt helt siden bhg.

Nå har det seg sånn att jeg har vært svær i kjeften og tapt ett veddemål. Jeg må klare å sykle fredags birken til neste år uten å dø i forsøket. Så jeg har nå kjøpt sykkel, sykkel sko og bukse. Samt en sykkel rulle.(Tacx flow).

Jeg har selv tenkt att i begynnelsen får jeg bare starte med å prøve å sykle en 0,5 t om dagen.. Har satt innstillingene på rulla slik. 0 (går fra -4 til 9) Og har stilt den på ca 100w. Må medgi att jeg ikke helt har skjønt hva disse tingene betyr. Det er også en kadens måler på sykkelen. Jeg fikk rulla på fredag og har for første gang i dag klart å trå rolig i en halv time uten pauser.

Er det noen som har noen synspunkter på hvordan jeg skal trene?. Skal jeg sykle rolig i en 0,5 t om dagen. Og forhåpentligvis øke tiden etterhvert som formen blir bedre. Eller skal jeg sykle kortere mere intense økter? Skal jeg øke w til over 100? Sykle hver dag? Det jeg i grunnen trenger att en eller annen kunne ha kommet med ett lite treningsprogram.. feks.. sett 100 w og trå slik att kadensen viser datt og ditt. X antall ganger i uka.

Jeg skal også gå seriøst inn for lavkarbo fra og med i dag. Jeg spiste rundt 10 g karbo om dagen med min første runde med lav karbo og har tenkt å gjøre det samme denne gangen. Jeg har vært litt av og på med lavkarbo siste halve året. Og har dessverre ikke hatt samme flotte vekt tapet som jeg hadde første gangen.

Er takknemlig for alle svar og synspunkter.


Sist redigert av debutanten : 19-09-11 kl 21:29.
debutanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat