Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-05, 11:37   #41
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er overvekt/undervekt et uttrykk for undertrykte følelser?

Opprinnelig lagt inn av HP

Et sunnt normalt norsk kosthold, er et kosthold som som folk før eller siden blir fete av. Dette av den enkle grunn at det som er et kulturellt normalt kosthold for oss, ikke er et fysiologisk normalt kosthold for kroppene våre.

jeg er Ikke enig i dette HP. det er mange som spiser et normalt norsk kosthold og som er normalvektige. Jeg spiser lavkarbo på grunn av genene mine. Jeg har PCOS (som er arvelig, og ligger i genene) Dette er grunnen til at lavkarbomat er gunstig for meg, men det betyr ikke at lavkarbo er bra for alle...
Jeg mener også at det er litt dumt å dele overvekt inn i to grupper. Jeg har ikke lagt på meg pga følelser, eller overspising. Jeg har spist det samme som resten av min familie i alle år, og det er kun jeg som er overvektig...
Jeg tror genene har en del innvirkning på overvekt, men man kan ikke bare skylde på genene heller...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat