Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-11, 12:37   #72
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Jeg synes det er flott med slike artikler, som er litt vridd, litt partisk, litt feil og litt provoserende. Og - ja - uansett hvilken retning det trekker imot eller for så treffer de på sett og vis det journalistiske mål. Nemlig å engasjere! Kun engasjerte mennesker gidder å protestere og kun engasjerte, men enda ikke helt fantatiske tilhengere går ut på jakt etter ny kunnskap.

Alt dette flotte som er med havre, bygg, rug, spelt og "if what not" for eksempel, hva går vi glipp av der? Jo, jeg sier "vi" - for vi er vel i lavkarboklanen de fleste av oss på forumet. Ja, så kommer smgj med dette lille kapittelet om fytater. Ok.. fytater altså... Det var en ukjent størrelse for min del, men der ser du - en lærer så lenge en følger med. Nå er det sikkert mye flott i korn som kroppene våre kunne hatt godt av, men enn så lenge så har kroppen min det best uten korn. Om det blir en livslang affære det å skulle holde seg unna korn, vel, det får tiden vise - men med ny forskning, ny kunnskap og nye provoserende artikler fra kostholdsindustriens kommersielle interesser, så kommer jeg sikkert til å lære en hel masse før jeg har gått ned nye 10 kg.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat