Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-05, 14:33   #10
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Ja det er nok pga manglende forskning. Jeg spurte faktisk om dette i Mat og Helse, det kom på trykk i oktober 2003-bladet. Jeg var gravid (fødte i oktober da) og lurte på akkurat dette. For de som ikke gidder å finne frem bladet og lese leserinnlegget, eller som ikke har det, så fikk jeg som svar at dersom det hadde vært farlig å være i ketose som gravid, så hadde ikke menneskene overlevd særlig lenge, for det var jo slik vi spiste som urmennesker.
Men så har man jo et problem da... Er man veldig overvektig, og slanker seg vha ketose, så går man jo ofte ned veldig raskt i begynnelsen. Da kan det vel frigjøres "gifter" som sitter i fettvevet, er det ikke så?
Jeg ville nok valgt fase 3 eller 4, eller Lindberg om jeg hadde vært gravid, og det kommer jeg til å gjøre i neste svangerskap uansett, for jeg har kjent på kroppen hva som skjer om man spiser drittmat i svangerskapet. Det kunne endt skikkelig ille...