Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Var stille her i dag dere.
Tenkte høre med dere hva dere gjør når mennesker dere egentlig kjenner ganske godt begynner å sette dere til veggs mhp kostholdet. Til nå har jeg egentlig hatt bare positive opplevelser med folk jeg kjenner godt, alle negative personer har egentlig vært folk jeg ikke har så mye med å gjøre, så da gidder jeg ikke bry meg. Men i går ble jeg satt litt til veggs av en jente som jeg også jobber sammen med i syret i salsaklubben. Hun er sykepleier og tok på seg en veldig "jeg vet bedre enn deg" holdning. Jeg synes det var litt vanskelig å reagere. Hadde jo ikke lyst til å komme i krangel med henne, men greide heller ikke la være å motsi henne. Prøvde å være høflig og diplomatisk, men syntes det var litt ubehagelig. Har dere vært oppe i slike situasjoner, og i så fall, hvordan har dere reagert?
Du vet nå meg, Bente. Jeg kan regelrett be folk holde snuten att og konsentrere seg om sitt eget kosthold før de kommer til meg å peker finger.
Har fått noen mindre koselige kommentarer ila. dette året, faktisk flere enn det jeg fikk da jeg var 124 kg, og det kan provosere en gråstein! Jeg lærte kjapt det er fånyttes å prøve forklare, for motargumentene er så inngrodde i folk flest. Dessverre. Jeg har fått morfar til å forstå prinsippet, og han støtter 100000 prosent. Dette er en 80 år gammel herremann som er oppvokst på fett, grønnsaker og kjøtt, så for han er det ikke så langt unna det han var vant til i ungdommen. Merkelig det der.
Hvis folk har et problem med det du spiser... Vel, da er det de som har et problem!