Sv: Lavkarbo = lavt stoffskifte = hjerteinfarkt?!
Jeg skjønner heller ikke det der. Men det jeg vet er at han er en forkjemper for "ren mat" iallfall. Til meg har han ikke nevt lavkarbo/høykarbo, men han har jobbet med Hexeberg og har ikke gitt inntrykk av å være negativ til moderat lavkarbo iallfall. Derimot er han bestemt negativ til hurtige karbohydrater.
Så hva han mener med "karbohydratpreget kosthold er vanskelig å si. Jeg tviler på at han mener at "normalkostholdet" i dag er riktig, utifra min kjennskap til ham iallfall - men gjetter kanskje heller at han mener vi bør søke ren mat, inspirert av steinalderdietten, men ikke glemme steinalderdiettens karbohydrater? Jeg vet ikke... men jeg har valgt å forsøke å gå i den retningen selv iallfall.
Edit:
Det kan også hende han har de undersøkelsene som viser at karbohydratrestriksjon ned i under 50g om dagen kan shifte stoffskiftet inn i sparemodus. Jeg vil tro at vi som allerede er stoffskiftesyke antakelig er lettere utsatt for dette og av den grunn bør være forsiktig med skaldeman/ketolyse og liknende - iallfall uten å være meget oppmerksomme på symptomer og faren for dette.
Still gjerne spørsmålet i bloggen så kanskje forfatteren av bloggen vet noe mer?
Sist redigert av smgj : 21-09-11 kl 19:54.
|