Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-11, 19:38   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo = lavt stoffskifte = hjerteinfarkt?!

Jeg skjønner heller ikke det der. Men det jeg vet er at han er en forkjemper for "ren mat" iallfall. Til meg har han ikke nevt lavkarbo/høykarbo, men han har jobbet med Hexeberg og har ikke gitt inntrykk av å være negativ til moderat lavkarbo iallfall. Derimot er han bestemt negativ til hurtige karbohydrater.

Så hva han mener med "karbohydratpreget kosthold er vanskelig å si. Jeg tviler på at han mener at "normalkostholdet" i dag er riktig, utifra min kjennskap til ham iallfall - men gjetter kanskje heller at han mener vi bør søke ren mat, inspirert av steinalderdietten, men ikke glemme steinalderdiettens karbohydrater? Jeg vet ikke... men jeg har valgt å forsøke å gå i den retningen selv iallfall.

Edit:
Det kan også hende han har de undersøkelsene som viser at karbohydratrestriksjon ned i under 50g om dagen kan shifte stoffskiftet inn i sparemodus. Jeg vil tro at vi som allerede er stoffskiftesyke antakelig er lettere utsatt for dette og av den grunn bør være forsiktig med skaldeman/ketolyse og liknende - iallfall uten å være meget oppmerksomme på symptomer og faren for dette.

Still gjerne spørsmålet i bloggen så kanskje forfatteren av bloggen vet noe mer?

Sist redigert av smgj : 21-09-11 kl 19:54.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat