Tråd: Sjokoladekake
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-05, 10:44   #4
ajn
Gjest

Sv: Sjokoladekake

Jeg lagde denne her om dagen - skikkelig sjokoladesmak iallefall, god med litt krem til...
Oppskriften fant jeg på det Kanadiske forumet.

Three Minute Chocolate Cake

Ingredients:
2 Tablespoons almond meal (kan erstattes med andre nøtter f.eks valnøtt, pekan)
2 Tablespoons
Wheat Protein Isolate (eller annet soyaprot.pulver)
1 Tablespoon unsweetened Cocoa powder
1/4 teaspoon baking powder
1 Tablespoon sugar-free syrup -- vanilla
liquid Splenda -- equivalent to 3 Tbsp. sugar (jeg brukte flytende Natreen)
1 Tablespoon melted butter
1 Tablespoon sour cream
1 egg

Method:
Combine dry ingredients in 2-cup Pyrex measuring cup. Beat in remaining ingredients with a fork. Scrape down sides of cup. Cover cup with plastic wrap; cut a small slit for steam to escape. Microwave on high (100%) power for 1 minute, adding additional seconds if needed.

It will look a bit wet on top, but will dry as it cools. Eat warm, as is, or cool completely and frost.

Additional Comments:
Per Serving (based on a single serving): 305 Calories; 23g Fat (67.9% calories from fat); 16g Protein; 8g Carbohydrate; 4g Dietary Fiber; 224mg Cholesterol; 314mg Sodium. Exchanges: 1/2 Grain(Starch); 1 1/2 Lean Meat; 0 Non-Fat Milk; 3 1/2 Fat; 0 Other Carbohydrates.

Jeg blanda det tørre og tilsatte så det "våte", helte det i en liten glass-skål, dekket den med glad-pack (skal være tett), snittet et lite hull midt oppe på. Lot den stå i mikro'en i ca 1 min. Til min overraskelse ble det en flott stor muffins-kake. Den er såpass mektig at vi delte den i to. Serverte med krem.

Enkelt og raskt !

AjN

Svar med sitat