Tråd: Jordskokk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-11, 22:18   #29
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

3 meter? herre jemini Det er jo et helt tre det!!!!! Men en så liten knoll på en så lang stake er vel litt uventet....

Jordskokk sprer seg over alt altså...en meget villig plante med andre ord...

3m var de aller største. Snittet hos meg ligger på ca 2m. Og med hensyn til spredning så sprer de seg ca 20-30cm hvert år... Men om man bestememr seg for å flytte dem så ligger det alltid igjen nok skokk til at det kommer igjen skokk på gamleplassen også. Har jeg lært. Nå. Og at det "blir med" skokkbiter i komposten.

Og så er det ikke "en skokk" under staken. Det er gjerne en neve skokk under den. Iallfall om det er en stor stake.