Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-11, 23:31   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Er det vanlig å få veldig lite energi når man er i ketose?

Jeg har levd etter LCHF nå siden midten av juni i år. Jeg har flere positive effekter av å legge om kosten; jeg har mistet tilsammen ca 6 kg, jeg har mye mindre vann i kroppen, blodsukkeret er stabilt (noe jeg har slitt MYE med før), jeg har gått ned minst 2-3 str i klær og jeg har helt blitt kvitt sukkerhungeren som var min store matfelle før.

Generellt føles kroppen bedre, men jeg har ikke energi... Det har blitt verre nå den siste mnd også. Jeg mistenker at stoffskiftet mitt har fått seg en nedtur igjen (har hypothyreose), men skjønner ikke helt hvorfor. Kan det ha med kostomleggingen å gjøre?
Har tatt nye blodprøver, men regner det nesten som sikkert at jeg får beskjed om at det er "normalt".

Jeg sliter med å våkne, sliter med å holde meg våken, sliter med å holde øyelokkene åpne, sliter med hver minste anstrengelse og alt føles ut som å bestige mount Everest
Jeg har endt opp med å stå opp, få sønnen min avgårde på skolen og så gå og legg meg igjen og sove 4-5 timer.
Står opp og er i ørska og sliter virkelig med å klare å våkne. Det tar gjerne en time eller to før jeg får opp øynene slik at jeg klarer å karre meg ut av senga igjen.
Så er det å få i seg litt kaffe og enten komme meg avgårde på uni (har stort sett sene forelesninger) om jeg skal det, eller vente på at poden kommer hjem igjen.
Ikke får jeg gjort noe studier her hjemme heller - for jeg klarer ikke tenke
I 22-23 tiden er jeg trøtt som en strømpe igjen , men klarer ikke sove så tidlig. Når jeg legger meg i 12 tiden eller så får jeg ofte ikke sove skikkelig og jeg våkner for absolutt alt!

Jeg ligger lavt på KH, kan det være at jeg burde øke til mer enn 15g?
Jeg synes det er vanskelig å både få i seg fettrik mat OG kh, så det blir til at jeg egentlig ikke spiser stort mat med KH i bortsett fra litt meieriprodukter (fløte i kaffen fx)

Jeg får i meg en ss tran hver dag + et par ss udo's olje og et par ss cocosa.
Jeg har ikke tatt andre vitaminer enn magnesium (300ug) hver kveld.
Bør jeg ta multivitaminer i tillegg? Kan det hjelpe? (har kjøpt og har begynnt med det i dag)

Noen som kan gi meg noen råd eller erfaringer her?

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat