Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 05:55   #90
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Beklager, men jeg skjønner ikke folk som sitter og tror de vet bedre enn legene altså..

Vil kommentere akkurat dette, for jeg tenkte en gang på samme måte. Det aller verste med å bli "mystisk syk" var faktisk akkurat den prosessen; å forstå at legene vet ikke alt, legene kan ta feil, legene kan være svært subjektive, vriene og vrange, og slett ikke alle i sitt yrke er godt skikket for jobben sin. Nå snakker jeg om en sykdomsutredningsprosess, men når man først har lært at det ikke er en selvfølge å bli hørt og sett av legen - enten det nå er fastlege eller nevrolog eller annen spesialist - så har man nok med seg den lærdommen også når man ser hva de har å si om ernæring.

Man skulle kanskje tro at slike sykehistorier var sjeldne, men de er jo ikke det. Leger kan være akkurat like fordomsfulle og vanskelige som alle andre...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat