Sv: Dere "normalvektige"
Jeg har spist lavkarbo mat i snart 1 år nå. Jeg startet fordi jeg synes jeg drasset rundt på litt for mange kilo.
Jeg har egentlig målsetting om å komme meg under 70 kg og har vært nede på 69,5 som minstenotering. Ser imidlertid ut til å ha stagnert på rundt 71 nå og stresser det ikke.
Jeg har ikke fulgt noen spesiell kostholdsfilosofi, men har vært bevist på inntak av karber hele veien. Jeg er generelt aktiv, og har ikke økt treningsmengden nevneverdig i denne perioden.
Jeg trives på dette kostholdet. Maten smaker meg godt og jeg blir ikke så sulten mellom måltidene som jeg ble før. Omleggingen har også medført en "ny giv" i å prøve ut nye ingredienser, oppskrifter mm. Mitt kosthold har absolutt blitt mer spennende og kreativt.
Jeg opplever at jeg er stabil i energinivå og jeg føler selv at humøret mitt er bedre og stabilt. Dette siste kan også handle om andre prosesser i kroppen, siden jeg har lagt PMS og overgangsalder bak meg. Sleit en del med varierende humør og depresjon light i tidligere tider. Nå er jeg stort sett glad og fornøyd!
På et par feriereiser har jeg vært tilbake på "normalkost", og det ser ut som om kroppen min også tåler godt slike kortvarige avbrekk.
Jeg har bevilga meg selv noen utskeielser i form av sjokolade og annen fyfy snop, men merker at dette smaker meg mindre og mindre. Jeg er rett og slett avvendt sukker, tror jeg.
Jeg kommer til å fortsette på lavkarbokost til daglig - ser ingen grunn til å slutte med noe jeg og kroppen min trives med.
|