Tråd: Fordeling
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 12:06   #8
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skjønner ikke tallene dine, jeg!
70g fett er 630kcal, 136g proteiner er 544kcal og 43g karbohydrater er 236kcal. Dette blir da virkelig bare 1410kcal! Som gir
Fett 44.7%
Protein 38.7%
Karbohydrater 16.7%

Om du tenker ketogent/streng lavkarbo er fordelingsnøkkelen 75% fett, 20% protein og 5% karber!
I tillegg skal du om du er normalt aktiv ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, opp mot 2 om du er ekstremt aktiv!

Jeg tok bare tallene fra diett.no

Og nei, jeg skal ikke ha ketogent eller streng lavkarbo. Spiser jeg ketogent orker jeg ikke å trene hardt. Jeg har ca 7-9 økter med trening i uka, om ikke mer.. men jeg sliter med å finne en balanse på matinntaket som passer meg Jeg føler hele tiden jeg spiser for mye, men hvis tallene du kom med stemmer så er jo 1400 kcal alt for lite. Selv om jeg skal ned i vekt så hjelper det jo ikke å spise for lite, iallefall ikke når jeg trener den mengden jeg trener og går hele tiden