Sv: Er det vanlig å få veldig lite energi når man er i ketose?
Jeg er heller ikke noe salatmenneske. Ok, det kan være godt, men det er så kjedelig å lage, man må spise så mye for å bli mett, og det koster mye og og og ... Gi meg heller en biff!
Men jeg må bare, ikke spise salat, altså, men spise MASSE grønnsaker. Det er en ting at jeg trives med lite karber, men kroppen min trenger litt mer, faktisk.
Og jeg må bare si med en gang: Kalorier forholder jeg meg overhodet ikke til! Nå har mitt problem vært ganske motsatt, jeg har kun kontrollert kalorier i perioder for å ikke gå under 1200 som er smertegrensa mi, da jeg sliter med småspisthet. Men en ting vet jeg, og det er at stoffskiftet mitt slår fullstendig krøll på seg om jeg spiser for lite i lengre perioder, så jeg legger alt fokuset mitt på å spise når jeg er sulten, ikke typ tre timer etter, og når jeg først spiser, så må jeg spise meg mett! Akkurat passe mett! Dette er min akilleshæl, og det jeg aldri slutter å slite med. Ikke spis for lite! Ikke gå sulten! Dette er kjempeviktig. Om du føler deg såpass dårlig som du beskriver, så synes jeg du skal blåse en lang marsj i de kaloriene.
Bønner og linser og kikerter og etc kan være greit å supplere med for å få opp karbene. Lave på Gi er de også. Jeg spiser en liten håndfull flere ganger i uka. Chiligryte er digg! Jeg har en oppskrift på chili her inne som er helt vidunderlig. Den er i utgangspunktet uten bønner, men jeg vurdere å lage den med hvite bønner. 
Jeg ligger helt nederst i normalskiktet på d-vitaminnivå og tar en dagsdose nå på høsten og vinteren på 100 mcg daglig. Det er tjue ganger anbefalt daglig dose i Norge. Anbefalt dose i Norge er forresten en dårlig spøk. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|