Sv: Maltitol og blodsukker påvirkning.
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Det er jo blodsukkerpåvirkningen som evnt gir insulinutskillelse, og det er jo det vi ikke vil ha, vi som lever lavkarbo!
Dersom du måler, spiser en bar og så måler hvert 20 min i 2 timer vil du se innvirkningen baren har på blodsukkeret ditt og om bls evnt er tilbake til normalen etter 2 timer!
Jeg har prøvd noe liknende og har ingen bls- stigning hverken av maltitol eller aspartam!
Dette vi jeg sjekke men er usikker på når på døgnet er det best å teste. Skal jeg kansje gjøre det i morgen tidlig (søndagsmorgen ) før jeg har spist noe annet? Spise godteri til frokost og måle to kommende timer?
Er nemlig sikker på at maltitol i "svenskegodteriene" ga meg par kilo på noen dager, uten at jeg spiste mye av de heller. Har levd ca 1 år i ketose med ca 15 karber/dag og forandret ikke matvanene i disse dagene, vekten bare skjøt i været. Kommer ikke på andre fornuftige grunner for vektøkning? Kan kroppen min ha "vennet seg" til lite karber og tåer ingen utskeielser? Var så happy for lettvinte godteriene....gode var de også
|