Sv: Ang. slankeperasjoner
Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.
Jeg tenker jo de har gitt opp, ja. De har ikke klart å gå ned i vekt med lavkarbo, og velger den letteste veien, altså operasjon. Det er helt klart et valg de enkelte tar, men om du leser spørsmålet mitt, ser du hva jeg tenker på. Hører dette til på et lavkarboforum der 90 % av brukerne leter etter inspirasjon og motivasjon til å nå trivselsvekten sin ved å endre kosthold?
Jeg tror det er 100% feil av deg å si at dem velger den letteste veien. Er du klar over hvor tungt det er for mange, både før og etter den operasjonen. De har ikke gitt opp fordi de opererer seg. Det er ikke sånn at når de er operert så er livet perfekt. Jeg mener, ikke bare er det fare for at du faktisk kan dø under operasjonen (det er en viss fare for slike ting uansett operasjon, man kan aldri vite), men det er ikke bare-bare etterpå heller. Dessuten har de nok levd i mange år, hvor de har tygget på om de skal ty til denne løsningen, nettopp for å få et bedre liv fordi ingen andre løsninger hjalp. Bare fordi lavkarbo er himla bra kosthold for mange er det ikke nødvendigvis at det fungerer for dem som faktisk må ty til operasjon.
Hvorfor skulle ikke slankeopererte få lov å skrive her inne? De som skriver har god peiling på lavkarbokosthold, hovedsaklig for det er slik de spiser i dag og slik de spiste før operasjonen.
Jeg kan forstå hva du sier..men kjente jeg ble litt sånn irritert over det at noen tror at å ta en operasjon er det letteste valget.