Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Jeg skjønner ikke hvordan du får det til at jeg har lite tiltro til mine medmennesker, hverken i ernæringspørsmål, eller generelt?
Kan du utdype den påstanden?
OK, etter å ha fått en negativ tilbakemelding fra deg, Kula, der du skriver at jeg har
"For mye "ovenfra-og-ned"-holdning her, syns jeg da..."
vil jeg igjen be deg om å utdype dette?
Jeg er absolutt ikke alene om å lese om eller treffe mennesker som kaster seg ut i det de tror er lavkarbo, uten og ha kunnskap om hva LCHF er, hvordan man lever LCHF, eller hvordan det virker i kroppen, for deretter og skylde på at "dietten" ikke virker når de avslutter fordi de føler seg elendige.
Hvis du har lest artikkelen der Fedon advarer mot lavkarbohysteri, ser du at det er nettopp disse som barberer bort omtrent alt av karber, noen helt ned mot 0, han advarer.
Det er ikke LCHF i sin alminnelighet han kaller "lavkarbohysteri", men nettopp disse som kaster seg ut i en "diett" som de ikke har kunnskap nok til å følge skikkelig, eller har behov for.
Har du lest dr.Torkil sin bok, så ser du at han anbefaler ikke folk og gå ned til 15 karber pr.dag, med mindre man har minst 10 kilo overvekt. Jeg har ikke sett noen plass at han mener det er ok og presse karbene ned mot 0.
Ergo er det ikke bare Fedon som mener at vi ikke bør presse karbene ned mot 0.
Men vi har vel kanskje alle en
"For mye "ovenfra-og-ned"-holdning her, syns jeg da..."
Sist redigert av BenteR : 25-09-11 kl 21:15.
|