Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-11, 21:02   #48
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke alle går ned i vekt med lavkarbo. Men de aller fleste opplever å få bedre helse. kanskje noen av oss må innse at vi ikke blir superslanke, men er det grunn nok til å legge seg under kniven?
For meg er en slankeoperasjon den ultimate seieren for det overfladiske samfunnet. Så lenge man kan være frisk på innsida, må man kanskje jobbe med å godta den man er utenpå også.
Slankeoperasjon er selvfølgelig ingen enkle utvei, men når man først har tatt ett inngrep er veien fryktelig kort til flere.

For meg er dette et av de mest overfladiske og idiotiske svarene i hele tråden! Du har jo ikke evne til å sette deg i andres sin situasjon!

Jeg var sykelig overvektig med en bmi på ** før operasjonen. Ja, jeg var frisk da jeg tok operasjonen, men for hvor mange år? Jeg hadde det godt med meg selv, selvtilliten har alltid vært bra og jeg har alltid godtatt meg selv slik jeg er, for jeg har vært overvektig siden jeg gikk i barnehagen. (Og veien til psykiske problem hadde nok vært kort om jeg ikke hadde godtatt vekten min.) Men for min fremtidige helse så var det idiotisk av meg å fortsette å være så overvektig.

Og ja, jeg kan faktisk godta å ikke bli superslank. Jeg er strålende fornøyd med resultatet så langt, og nå er bmi'en min på 28, altså fortsatt overvektig. Jeg har et håp/ en ultimat drøm om å nå 25 i bmi, altså akkurat såvidt komme innenfor normalen når det gjelder bmi, men jeg har ingen problemer med å godta at vekten er slik som den er nå. Nå er kostholdet slik det kommer til å være resten av livet, går jeg ned så gjør jeg det, gjør jeg det ikke er det også ok. Dersom det skulle slå feil og vekter svinger oppover igjen, så må jeg sette inn tiltak for å forhindre det.

Og klart jeg skal ta operasjoner nå i etterkant av vektnedgangen, det hadde jeg skullet gjort uansett hvilken måte jeg hadde klart å gå ned i vekt på. Plager med infeksjoner/ svette/ lukt pga hudfolder er helt klart en god grunn til å fjerne overflødig hud, og har ingenting med at det er kort vei til å ta flere inngrep.

__________________




Sist redigert av Lemen : 30-09-11 kl 23:18. Årsak: Tok bort bmi'en min fra før operasjonen
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat