Sv: Et eventyr er over...for tidlig.
Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.
Jeg har ikke diabetes og jeg har ikke spist særlig mye karbo egentlig. Ikke mer enn normalt i allefall. Jeg har tett oppfølging fra en indremedisinspesialist på Riksen grunnet en sykdom jeg sleit med i mange år som igjen har sørget for at jeg har hatt veldig høy adrenalinproduksjon(noe som hever blodsukkeret), han har tatt noen prøver i dag og skal finne ut om kuren på en eller annen måte har fått adrenalinproduksjonen til å droppe og da om kroppen min ikke takler den omstillingen helt.
På en annen side, opp 2,5 kg på ett døgn utenfor ketose. Life is great 
Jeg innbiller meg på mitt amatørnivå at svaret kan ligge her. Jeg er ikke lege, og tenker bare litt høyt nå.
Både adrenalin og insulin er viktige hormoner i kroppen vår, og er det en ting jeg har lært de siste tre årene, så er det slik at forandrer man på ett hormon, så har det dominoeffekt på flere hormoner.
Kan ikke nok om dette, men hvis man sammenligner med andre hormoner i kroppen, så er det slettes ikke uvanlig at man først har høyt stoffskifte, men så "brenner" det ut, og man får for lavt stoffskifte. Har skjedd med blant annet meg selv.
Kanskje det er noe slikt som har skjedd med adrenalinproduksjonen din?
Adrenalin har med binyrer å gjøre; kanskje en idè og få sjekket status der?