Store smerter i buken
Fikk meg en støkk i går, våknet et par ganger på natten av at jeg hadde vondt i magen, sto opp spiste frokost og gikk på jobb.
Smertene dro seg på i løpet av dagen og etter og ha spist litt lunsj måtte jeg bare dra hjem. Det gjorde vondt i hele mageområdet fra hoftene og opp til under ribbeina.
Satt meg på toalettet nå jeg kom hjem i håp om at dette var en vanlig omgangsyke, men fikk gjort fra meg med helt normal avføring.
Jeg kastet opp 4 ganger og kvittet meg med hele lunsjen.
Smertene var så store at jeg fikk ringt søsteren min etter hjelp og hun ringte amulanse som kom og hentet meg til nærmeste by.
De tok ekg i abulansen, og etter å ha blitt trillet inn på sykehuset kom de tilbake og hentet meg igjen for og kjøre meg til et større sykehus da de trodde det kunne være et hjerteinfarkt eller en betennelse på hjerteposen.
Etter å ha blitt undersøkt av kardiolog kom de heldigvis frem til at dette var usannsynlig, men smertene i magen ga seg ikke, de kom ikke i tak men var konstante. Fikk etterhvert morfin og da ga det seg gradvis.
Ble tatt blod prøver som alle var normale, leverprøver som var bra og urinprøve som det var litt blod i, uten at jeg fikk noen nærmere forklaring på hvorfor det var sånn.
Det hele endte med at de konkluderte med gallesteins anfall, særlig etter jeg fortalte om mitt lavkarbo kosthold, og jeg ble sendt hjem med en resept på voltaren.
Nå i dag har jeg fortsatt smerter i buken men de er lokalisert til høyre under navlen, og jeg googler og googler men kan ikke helt skjønne at dette er gallestein ?
Noen som vet hva dette kan være? Skal ringe fastlegen så snart de åpner for jeg er skeptisk til hele diagnosen!
|