Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-11, 08:58   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av pusjkin, her.

Lavkarbo skal vel være en slags "urtids-diett". Allikevel synes det som smør, fløte og rømme er akseptable fettkilder. Hvordan henger dette egentlig sammen? Disse fettkildene kan umulig ha vært almenne kilder til fett for folk flest. Til det er de for lite tilgjengelige. Dette var nok fettkilder for de rike.
Så da spør jeg bare - er dette virkelig en diett som passer alle?

Et kosthold som inkluderer meieriprodukter er vel ganske åpenbart et kosthold som ikke egner seg for laktose- eller kasein-intolerante?

Det virker som om du blander litt informasjon - det er riktig at paleo-kosthold og steinalderdiett av naturlige årsaker er ganske lavkarbo, og ofte markedsføres/diskuteres som samme greie, men det betyr jo ikke at alle lavkarbo-filosofier bruker dette prinsippet. Hvis du er spesielt interessert i "urtids-dietter" kan det lønne seg å google paleo diet eller primal blueprint.

Og selvfølgelig må man tilpasse kosthold etter sin egen økonomi og sine egne matvareintoleranser - det må man vel uansett hva man putter i munnen? Ingen åpenbar grunn til å avstå fra fete meieriprodukter dersom man faktisk tåler dem.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat