Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-11, 13:37   #22
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Det finnes x antall milliarder mennesker på jorden, og det finnes like mange individuelle forskjeller.. Det som funker for deg, funker kanskje ikke for naboen.. Ingenting er svart hvitt.. Ei heller lchf

Det er vel kanskje akkurat det jeg prøver å si i mitt innlegg ovenfor her. Når det gjelder barn og feilernæring - så er ikke problemet hvorvidt de spiser et godt nok sammensatt kosthold - problemet er at de spiser for mye - og da hovedsaklig fordi et svingende blodsukker trigger søthunger og sultfølelse.

Å spise EKSTREM lavkarbo - ja - hvem gjør vel det? Det er ikke noen som anbefaler det for barn. Ikke som jeg har sett ihvertfall - det er en oppkonstruert forestilling. Men lavkarbo? Ja - hvorfor ikke, om en da sier at 150 gram er øvre daglige grense karbohydrater også for barn? Jeg tror ikke at selv statens kostholdeksperter fra de innerste og mest mørke kontorene i ernæringsrådet skulle ha problemer med å sette sitt godkjentstempel på et slikt kosthold?

De ville nok sørge for å si at det var litt lite karbohydrater for en aktiv krabat på 10 år, for eksempel - men jeg tror aldeles ikke de ville hatt problemer med å si at det, bortsett fra litt lite karbs, var en både sunn og godt sammensatt kostholdplan. 5 om dagen, fet fisk, fiber, kjøtt, fugl, bær, nøtter - det er plass til en kongelig meny for den som gir rom for 150 gram karbohydrater om dagen.
Spesielt om en er liten!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat