Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-11, 13:07   #1
hovann
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
hovann er på en erverdig vei

Hvorfor tok det så lang tid å komme inn igjen i ketosen?

heisann.

jeg er andregangs ketosekur. denne ganga har jeg holdt meg i ketose i 3 uker, men så på fredag kveld var jeg plutselig ute av ketosen..

hmmm... på fredag drakk jeg en hel ( 0.5 ltr) med lavkarb energidrikk. 2.4 hvorav 1.4 var sukkerarter pr dl = 12 hvorav disse var 7 sukkerarter..

ellers har jeg spist litt sjokolade hvorav det kun var sukkeralkoholer.

er det meg som har blinkset her eller? har ikke kommet utav ketosen pga hverken sjokoladen eller sukkerfrie pastiller( uten sukkerarter, kun sukkeralkoholer)

dette er ting jeg har spist hele tiden, så lurer litt på om det var den energidrikken???

men det som var så rart, og ikke minst IRRITERENDE(!!) var at jeg ikke kom inn igjen i ketosen før idag tidlig! fra fredag til tirsdags morgen!!!! åååhhh, har ALDRI brukt så lang tid på å komme inn i ketosen før. var veldig forsiktig hele helga, kun kylling, ren kjøttdeig, ost og baconchips, kanskje ikke mere enn max 5 karbo pr dag.. og likevel tok det så lang tid??

kan det være at mensen er rett rundt hjørnet? -kan hormonene styre og spille inn såpass mye?? eller var det rett og slett den lavkarboenergidrikken?
har ikke spist noe anderledes enn det vanlige, så skjønte det lissom ikke helt...

noen som har noen ideer og innspill på hvorfor det tok så lang tid å komme inn igjen i ketosen denne ganga?

takk for svar