Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Velkommen hjem Lille venn!
I dag har jeg bestemt meg for å droppe ketolyse og istedet gå for en mer moderat form for lavkarbo.
Hvordan høres det ut med maks 50 g karbo og maks 80 g fett? Eller blir det for mye fett i forhold til karbo? Eller for lite? Har ikke hatt noe systematisk greie på hvor mye fett jeg har fått i meg. Noen dager har det vært rundt 100 gram, andre dager nærmere 300 gram (og da gikk jeg ned som bare det, jeg bare orker ikke å dytte i meg de samme matvarene om og om igjen. Det går rett og slett ikke! Jeg blir lei og har ikke økonomi til å eksperimentere med masse forskjellig for å finne ut om jeg liker maten).
Men så kan det også hende at jeg egentlig bare er litt fettlei (sånn som andre blir matlei), så om jeg gir meg selv fettfri (?) ut uka og lar meg selv spise hva pokkern jeg vil (og ser de utpløsende konsekvensene av dette på kroppen), så vil jeg kanskje ha lyst til å lage squashlasagne til lunsj på mandag?
Hva tror dere?
1. Gå høyere på karbohydratene og prøve å finne en balansegang
2. Tillate meg selv noen dager til å "skeie ut" og spise alt jeg vil, for så å gå tilbake til ketolyse om noen dager.
Tror helt ærlig at alternativ 2 er lettere å gjennomføre. Tror det er mye lettere å spise ketogent enn genrell lavkarbo.

Sist redigert av Appelsinpiken : 27-09-11 kl 20:44.
|