Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 12:19   #14
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å begynne med lavkarbo igjen

Jeg kjenner meg igjen der. Jeg slet også veldig med å komme igang.... Men nå har jeg klart det, og jeg har nå gått på lavkarbo siden mai.

Synes det går ganske så bra nå, men har hatt endel perioder der jeg har vært veldig matlei. Og selvfølgelig perioder der jeg har lyst til å ha muligheten til å kjøpe meg en baguett på en kiosk når jeg er ute å farter... Heldigvis er det mange salatbarer rundt om kring

Når jeg lager middag lager jeg ofte ris/pasta/potet til resten av familien, og jeg har noen ganger i det siste tatt f.eks en ss med villris til maten. Det er faktisk nok det til at jeg føler jeg har spist ris. Det kommer jeg til å fortsette med. Spiser mye brokkoli, og blomkål.

Jeg har vært veldig striks med lavkarboen, men jeg tenker også at det er bedre å leve på lavkarbo og ha noen høykarboutskeielser, enn å bare leve på høykarbo.. En kan f.eks velge den mest lavkarbo varianten av det man spiser. Jeg tror det kan være lurt å kutte gradvis ned, og gå mere og mere over til lavkarbo kosthold.

Fedon lindberg sine bøker er jo litt sånn.. Det er lov å spise litt frukt, og litt brød osv...
Nå leser jeg og lever litt etter dr. Hexeberg, og trives med det, med unntak av noen dager..


Lykke til!!!

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat