Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 17:32   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Ok, for en som er syk og ikke makter å lese masse her i allefall ikke i dag...
Kan noen g meg et lettforståelig sammendrag?
jeg har både Hashimotos og Graves nmlig og siter veldig med trøtthet og er oftere kaldere enn de fleste.
Jeg har dårlig allmenntilstand på tross av "gode" blodverdier og sliter veldig med å gå ned i vekt.
jeg har lenge mistenkt at jeg har ubalense i T4-T3 forhold men får inntil videre ikke lov til å forsøke annet enn Levaxin som jeg ikke har god nytte av.

Betyr dette at jeg burde ligge på ca 50-100 kh i døgnet?

Jeg sliter veldig med lettpåvirklelig insulin og utviklet en svak, men tydeligvis virksom svangerskapsdiabetes i forige svangerskap på tross av lav vektoppgang. Jeg har også tidligere hatt insulinresistens.
Jeg er veldig utsatt for sukkerhunger og med LCHF kostholdet har jeg ENDELIG fått dette under kontroll. Jeg håper virkelig ikke at jeg må av dette kostholdet igjen for å være frisk og kunne gå ned i vekt?
Det skal ikke mange kh til før sukkersuget truer med å vende tilbake... hjelper ikke at jeg faktisk er mett...

Jeg tror ikke jeg kan skrive annerledes enn det jeg har gjort...

Har legen din målt fT3, tT3 og rT3 før vedkommende sa at levaxin fungerte for deg? Om svaret er "nei" så kan antakelig ikke legen din nok til å behandle deg optimalt (og det gjelder dessverre de aller, aller fleste).
Med kompliserende diabetes så er det veldig viktig at du har legen din med på veien siden du lett kan havne mellom barken og veden (for lite karbohydrater for stoffskiftet og for mye for diabetesen).

Med hensyn til sukkerhunger så kjenner jeg til den... Og om du tør å eksperimentere med karbohydratene på egen hånd hadde jeg absolutt anbefalt å bruke lavGI karbohydrater.

Dersom du bor på østlandet og synes du har råd til det kan du PMe meg så skal jeg videreformidle navnet til min lege. Han er iallfall ikke redd for å skrive ut Erfa og har spesiell interesse for stoffskifte/kroniske sykdommer.