Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 19:09   #11
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg bor ikke på østlandet lenger nei, hadde kontekt med Aker da jeg gjorde det, men nå bor jeg i Bergen og må forholde meg til Haukeland.
Hvordan de forholder seg til dette er jeg usikker på, men de tar generellt IKKE T3 prøver... fatter ikke hvorfor.
Jeg fikk krenglet meg tl en fT3 prøve nå sist og den er innenfor, men i det lavere sjiktet av normalområdet. Jeg vet av erfaring at jeg bør ligge høyt eller litt i overkant på T3 om jeg skal ha det bra...
Legen skulle henvise meg ti Haukeland da. Fastlegen kunne ikke gi meg noe annet enn Levaxin uansett hvordan prøvene var sa hun
Jeg fikk lov å øke med 25-50 ug pr uke da...

jeg er livredd for å eksperementere med kh ja... for jeg havner veldig lett i sukkerhungerfellen igjen... jeg er en forferdelig slikkmunn!

Beklager, men da har jeg egentlig ikke annen råd enn at du får stikke innom Sonjas Stoffskifteforum og høre om det er noen som kjenner til en god lege i ditt område. Eller så må du lete selv. Jeg vet en del som er fortvilet nok til å dra til Belgia til Dr Herthoges klinikk også. Men da er det nok billigere å dra til Østlandet.

Dessuten - enten lyver fastlegen din, eller så er vedkommende ikke oppdatert. Liohyronin er et syntetisk t3-tilskudd som kan gis på resept i Norge ... og alle leger kan gi ut Erfa (tørket skjoldbrukkjertel fra gris med både t4, t3, t2, t1 og calcitonin - en fullgod erstatning for det ens egen kjertel skulle ha produsert) dersom de søker om registreringsfritak (en formalitet for å skrive ut en del legemiddel som ikke er vanlig i bruk). Men de fleste vil/tør ikke.