Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 22:41   #20
Biggie Small
Medlem

Biggie Small sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg fant denne tråden meget interessant. Jeg har stått på et platå siden februar, og også gått opp noen kg, til tross for at jeg har vært i ketose. Tok av rundt 20 kg fra juni i fjor- februar i år.

Kunne tenkt meg å gått ut av ketosen, og ligge på rundt 50 kh om dagen, for å se om det kan hjelpe.

Jeg lurer på; hva anser du som gode karbohydrater?
Hvilken mat vil du anbefale?
Er trening enda viktigere dersom man øker kh?

Har ingen fysiske sykdommer, men sliter med depresjoner.

Teorien er vel at man skal kunne ligge noe i underskudd av kcal pr. dag ev. litt over pr. dag og fremdelses få forbrenningen til å gå fint. Etter nesten 3 år nå, er det å gå videre ned i vekt for meg som å klare å snike seg forbi en bikkje som sover lett uten å vekke den. Korn/mel er muligens super-triggeren for å lagre fett, om det er pga. insulin-respons eller noe annet er et godt spørsmål..

500 kcal under BMR kanskje? Så et program nylig om hvordan kroppen øker antall fettceller når alle de andre er max størrelse, og at disse ikke forsvinner igjen selv om man går ned. Så man har altså etter en slankekur et tomt hylster av fettceller hvis eneste oppgave er å lagre fett..!

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat