Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-05, 17:39   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Soya . USUNT?! : (

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Har akkurat lest en artikkel i "Mat&Helse" om hvor usunt soya er.
I motsetning til hva man har trodd, er soya slett ikke et helseprodukt, men visstnok ordentlig helseskadelig mat..

Leste også den artikkelen, og jeg kjenner en del igjen fra andre fora. Bl.a. fra Mary Shomons bok "The Thyriod Diet" og stoffskifte sider/forum på nettet. De påpeker soyaens virkning på skoldkjertelen hvor den blokkerer dannelsen av viktige kjertelhormoner. Selv reagerer jeg på soya, har aldri likt eller spist det. Unntaket er vel nå soyaproteinbrødet, men siden jeg har nøytralt (uten smak) myseprotein i huset skal jeg teste ut det i en rekke oppskrifter isteden.

Jeg må nok innse at jeg er på vei til overganskalderen - og at jeg må finne en løsning på hetetoktproblemet. Men jeg har ikke brukt og vil IKKE bruke soyaproduktene - selv om det er rapportert god virkning.