Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 19:49   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Vil frem til det jeg har markert inne i innlegget ditt her over...Du satte ord på det du selv oppfattet fra mitt innlegg....

Ingen av dere nevner (så vidt jeg kan se) at en MÅ sørge for å holde oppe fettinntaket for å unngå slike problemer som TS er redd for, og som kilden hans snakker om...

Arrogant? Er jo ikke en hvilken som helst biolog jeg drar frem her da......
Det er jo nettop det hele denne tråden baserer seg på, det denne biologen som er nevnt i første innlegget til TS sier....; - Cysteine ​​og Tryptofan (magert kjøtt, Myse, fiskekjøtt) svekker direkte Skjoldbruskkjertelen, og vil gi Lavt Stoffskifte.
- Hvis de spiser en god del Gelantin og Mettet Fett kan det gå bra, men hvis man spiser mye Magert Kjøtt og Flerumettet Fett,Omega-6 fra Planter og Omega-3 fra Fisk, er det meget sannsynlig at man pådrar seg Lavt Stoffskifte!

Leste du artikkelen som TS linket til? Der står det en masse annet som er mer aktuelt for den med lavt stoffskifte....

Ja, jeg har lest artikkelen. Ok, jeg skjønner at du i hovedsak peker til den. Det var kanskje bare noe av formuleringen jeg reagerte på. Men det kan som sagt ha noe med hvordan jeg leste den, det ble litt som at de som har fått stoffskifteproblemer men spiser lchf enten ikke spiser riktig, eller så har de ikke stoffskifteproblemer.
Jeg spiser i grunn i tråd med det som skisseres her. Lite magert kjøtt, lite planteoljer og andre omega 6-kilder etc. Mine stoffskifteproblemer kom for noen år siden av andre årsaker i min livssituasjon, men de kan nok ha vært latente.
Det jeg funderte litt over er hva jeg nå skal gjøre etter så lang tid uten bedring tross strikt kosthold, og om svaret for meg er i å øke inntaket av karbohydrater, men ikke på bekostning av fett, altså.

Jeg vet godt hvem Ray Peat er, og han er ikke en hvem som helst, helt klart, det ble bare for meg litt ut av sammenheng i det store bildet.

Om jeg var uklar kan jeg alltids skylde på at jeg har lavt stoffskifte, og sliter med tåkehjerne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat