Kjøttmat!
Jeg er gammel veggis, jeg hadde et par år hvor jeg ikke spiste kjøtt i det hele tatt, og har i ettertid vært bevisst på at kjøtt skal være det jeg spiser minst av.
Dette gjelder både storfe og diverse fugler, jeg spiser fisk.
Jeg har prøvd meg på lavkarbo før, men da visste jeg ikke nok til å få det skikkelig til, og følte at jeg hadde få alternativer til hva jeg kunne spise - det virket som om kjøtt var hovedelementet i et lavkarbokosthold. Nå vet jeg mye mer, og det går veldig mye bedre, det er fint å ha et kosthold hvor fokus er på å spise variert med mye grønnsaker og fisk og rømme Hehe.
Men, så lurer jeg litt på om andre tenker på dette? For det er ikke til å unngå å legge merke til at det er mye snakk om bacon, kyllingvinger, diverse kjøtt til middag og lunsj. Jeg vet at det går an å være veggis på lavkarbo, og bruke mer linser og bønner for eksempel, men det virker som om de fleste heller guffer på med kjøtt når de skal erstatte karbohydratene?
Jeg bare lurer, for dette med kjøtt er vel et av hovedargumentene mot lavkarbo hvis man ikke skal regne med de vanlige (at fett er farlig osv.).