Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-11, 10:52   #22
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det for deg at familien spiser det samme?

Det er et mål at alle skal spise det samme. Men det er ikke alltid det går.

Vi er i en litt spesiell situasjon med et barn som sondesmates 50% og spiser det hun klarer å få ned og et barn til som har sanseforstyrrelser som bl.la gjør at han sliter veldig med div mat( klarer ikke blandet mat, grøtlignende, ikke gryteretter fordi det er blandet mat). Dette er ikke snakk om å bare si at ungene skal spise, det er noe mere som ligger bak.
Så det blir i blandt pølse og lompe, eller potetmos, kjøpte karbonader eller fiskekaker, pasta eller potet hver dag, og pizza nå og da. I øyeblikket er jeg glad to av de spiser. Hun midt i mellom spiser alt i grunn.

Taco er greit å få til, da kan alle plukke det de liker. Eller fisk( en av de må få fiskekaker), skinkesalat i pita( uten brød til meg, evt Lisbeths sine pitabrød) osv.

Selv om jeg synes det er viktig at vi spiser det samme, så får vi ikke til det alltid. Heller at ungene spiser kjøpte fiskekaker enn bare pasta og brokkoli til middag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat