Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...
Jeg føler jeg må presisere litt for min egen del her. 
Akkurat når det kommer til mat og overvekt har det vært knytta mye skam opp til det for meg, og noe av det verste jeg visste var å handle potetgull, pepsi og sjokolade til min forhenværende kjæreste, som så klart var radmager men trykte innpå "full pakke" inntil tre ganger i uka. Akkurat da tenkte jeg litt i overkant mye over hva folk ville tenke om ei dundre på nesten hundre som slengte denslags opp på samlebåndet. Men også i starten av kostholdsomleggingen berørte dette meg mer enn jeg skulle ønske, ettersom jo en majoritet, særlig da, fortsatt så på det jeg handlet som fetende og usunn mat.
Jeg har dessverre både hørt og overhørt folk jeg kjenner, av kanskje ikke den mest sympatiske sorten, gjøre seg opp meninger om hva andre har i handlekurven, typ fortelle historier om at de så DEN tjukke dama handle både det ene og det andre, men aldri har jeg hørt en bemerkning utover at overvekt var med i bildet ... Sånne uttalelser har alltid fått det til å krympe i meg, særlig da jeg selv var overvektig.
Med det sagt så merker jeg meg jo hva folk kjøper i butikken når jeg ser det. Jeg blir også litt trist når jeg ser folk som sliter med vekta handler knaskerøtter og kesam ...
Men for mitt eget vedkommende er det en velkommen, om enn litt vemodig frihet i det å ikke behøve å skulle bry meg med hva jeg handler i butikken, og samtidig også vite at andre heller ikke gjør det, om jeg så skulle kjøpt brus og sjokolade ... 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|