Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-05, 23:06   #9
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Ssskaldeman - Oppskrifter/menyer?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

.
Drikker du vinen RETT etter måltidet, eller venter du en stund før du nyter din vin(og i såfall, hvor lenge venter du...)?

Bakgrunnen for at jeg spør, er at jeg selv merker alkoholinntaket mitt når jeg innatr det rett etter et måltid, og jeg har ment at dette vil medføre at levra ikke arbeider like godt med termogenesen.

Slik jeg har forstått det, så vil kroppen først forsøke å kvitte seg med alkoholen som den vil med glukosen, før den igjen vil starte å forbrenne næringsstoffene i måltidet.

.

Du har rätt som vanligt, Ziggy! Ju längre man väntar, desto bättre. Tyvärr har jag själv svårt att vänta länge nog. (Jag följer alltså inte mina egna regler så väl som jag borde.)

Det mesta som står i min bok är unikt. i betydelsen att jag har upptäckt det själv. En del av mina idéer står inte i någon annan bok. (Så vitt jag vet.) Men två råd har jag hämtat från andra. Från Montignac har jag hämtat rådet att äta först och dricka vinet sen. Han är ju fransman och mat- och vinvän så han borde veta. Från olika träningsfilosofer har jag hämtat rådet att morgonträna/promenera på fastande mage. Jag har tillämpat dessa bägge råd från och till. De kan ha bidragit till mitt goda resultat.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat