Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-11, 15:18   #26
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver Photobscura! Da jeg startet på lavkarbo/høyfett følte jeg meg fryktelig selvbevisst over meierismøret, baconet, CF'en osv. i handlekurven. Jeg satt også ved middagsbordet og unnskyldte meg overfor min fettfobiske mann, mens jeg spiste saus med fløte eller hadde kryddersmør på biffen. Nå som jeg er normalvektig er det myyye lettere å gå med en handlevogn full av fullfettprodukter og hodet hevet samtidig - trist, men sant Min mann - i utgangspunktet SVÆRT skeptisk - har sett kiloene renne av sin kone og har heldigvis vært støttende til tross for sine motforestillinger.

Det er trist at det skal være så mye skam knyttet til mat/overvekt. Det er lett å tenke at "trengte du virkelig den isen" når en overvektig person koser seg ute om sommeren. Eller "stor meny på mac'ern var vel kanskje ikke ditt klokeste valg" osv. osv. Og glatt hoppe over at de slanke personene som OGSÅ spiser is og stor meny på mac'ern gjør like mye skade mot kroppen sin som den overvektige. Jeg har blitt mye mer bevisst på mine egne tanker rundt mat jeg spiser, mat andre spiser og hvorfor vi spiser etter jeg begynte å spise lavkarbo. Nå som jeg vet mer om mekanismene bak sult og overspising, vet mer om hormonsystemet og fettlagring, skjønner jeg jo at de aller fleste tenker helt feil om mange, mange overvektige.

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat