Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 14:05   #13
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: lurer på om jeg har misforstått noe her,,,,,

Mange opplever at gamle "sannheter" ikke gjelder lenger når kroppen kommer godt i sving med lavkarbokosthold. Men siden hodet også skal henge med, må du for all del spise på en måte du føler deg trygg/komfortabel med - om det nå er store måltider eller små måltider, etter klokka eller tilfeldig. Du bør dog vite at når du lever lavkarbo er det ikke nødvendig å spise ofte av noen grunn - den eneste grunnen vil være om det er det du foretrekker, rett og slett. Noen av oss vil bare ha to måltider om dagen, andre vil ha fem. Vi er forskjellige.

Ketolyse er en ketogen diett, hvor fokuset på fett er stort. Man kan gå opp til ca 72 karbohydrater daglig før man trenger å kutte på fettet (individuelle forskjeller her også, selvfølgelig). Dermed er det fint rom for bacon, og andre fettkilder, på mange lavkarbo-spisebord.

Det er litt vanskelig å gjette hvilke mengder frukt og varer ala vaniljekesam (som inneholder sukker) du har tenkt å operere med i ditt kosthold. Det kan være lurt å logge det du spiser i noen dager, så du kan se hvordan balansen mellom protein, karbohydrater og fett blir - og se om det er noe du trenger å justere.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat