Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 19:54   #9
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Spørs jo hvilken gren du tilhører. Alt under 150 g per dag regnes som lavkarbo, men skal du foreksempel være i ketose må du under 20g.

Det er forskjellige "regler" for forskjellige grener, alt fra hvor mye fett til hvilke karbohydrater som er ok.

Dette er kanskje hovedregelen , men jeg er ikke alene om å holde meg i ketose selv om jeg spiser 40-50 karber pr dag.

Men til trådstarter; om du er fornøyd slik du har det nå; legg dagsmenyen din inn på www.diett.no, så ser du hvordan foredelingen er og om du får dekket alle dine behov.
I starten var jeg rimelig flink til å sjekke på diett.no, nå i dag tar jeg bare stikkprøver for å sjekke at jeg ikke sporer av.
Jeg ligger forøvrig mellom 40 og 50 til vanlig, men skeier av og til litt ut helt opp mot 70 karber.
Gubben min og de voksne sønnene våre ligger vanligvis mellom 80 og 100.