Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 22:02   #81
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hadde jeg enda funnet det igjen.... Men hovedinnholdet i videoen med Robert Lustig var at fructose blir behandlet annerledes av kroppen enn glucose...og senker forbrenningen om en inntar for mye av det.....Dette foredraget var i forbindelse med metabolsk syndrom og hyperinsulinemia...... Fructose har en dårlig virkning på disse problemene og mange med metabolsk syndrom hyperinsulinemia har i tillegg hypothyriose..... Derfor er det jeg mener at fructose er dårlig for de med hypothyriose.....

Skjønner! Viktig med den nyanseringen . Jeg tror ikke man kan skjære alle med hypotyreose over én kam, siden det er mye som spiller inn. Jeg tror det er viktig å kjenne på egen kropp hva som fungerer, og ikke begrense seg mer enn nødvendig - man kan bli syk av det også ...

Jeg spiser ikke store mengder frukt altså, men litt går veldig fint. Men jeg er ikke veldig insulinresistent heller, da.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat