Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 22:17   #11
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søtningsalternativ til sukrin og sukrinmelis?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Prøv å redusere mengden sukrin, da blir ikke smaken så "kald". Nå bruker jeg kanel og sjelden søtt på grøten, men littegrann sukrin bruker å gå bra. Enkelte oppskrifter er ikke tilpassa oss lavkarbere, vi er ikke så glad i søtt som vi en gang var, så da kan man godt kutte mengden søtstoff. Selv er jeg innbitt motstander av både splenda/sukralose og aspartam, så det skal jeg ikke bruke som søtstoff. Stevia er et bra alternativ i prinsippet, men er veldig søtt, så jeg har problemer med doseringa. Har noen mislykte forsøk bak meg...

Lurer på hvordan det hadde gått jeg om jeg hadde laget risengrynsgrøt og puttet på de mengdene med sukker jeg brukte før...hadde sikkert fått hjerteanfall.... Får kraftig hjertebank av noen biter 70 % sjokolade for mye så hva om jeg satte i meg en hel skål med grøt med masse sukker......

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat